MyMenu1

piątek, 14 grudnia 2012

Kolekcja odznak rugby

Kilka miesięcy temu, zaprezentowałem moją kolekcję odznak związanych z rugby. Zdjęcia były jedynie dodatkiem do poradnika, który miał na celu zachęcenie kolejnych osób do tworzenia własnych zbiorów. Przez ostatnie pół roku udało mi się zdobyć wiele nowych, ciekawych okazów. Zdecydowałem się więc zaprezentować najnowsze nabytki.

Na początek kilka słów wprowadzenia. Pierwsze eksponaty trafiły do kolekcji w latach 70. i pochodziły głównie z wymiany z zawodnikami, działaczami lub trenerami innych klubów oraz federacji. W ostatnich kilku latach, udało mi się niemal potroić ilość unikatowych znaczków, głównie poprzez zakupy na zagranicznych aukcjach internetowych. Wprowadziłem pewne kryteria doboru. Interesują mnie jedynie metalowe odznaki (potocznie nazywane pinami) związane z rugby piętnastoosobowym. Posiadam także kilka sztuk związanych z rugby 7 i rugby 13, które dołączyłem jedynie ze względów sentymentalnych. Odznaki podzielone są na kilka działów: „federacje”, „kluby” - pogrupowane według państw, „Puchar Świata”, „turnieje i okazjonalne”, „wydane z okazji meczów” oraz „pozostałe” - czyli te, które nie mieszczą się w żadnej z wcześniejszych kategorii. Taka systematyzacja ułatwia poruszanie się po zbiorze i gwarantuje porządek, który jest bardzo istotny w przypadku dużej ilości obiektów. Kolekcja powstała dzięki wysiłkowi i  pasji dwóch miłośników rugby, należących co prawda do różnych pokoleń, ale wierzących w te same ideały i głęboko zaangażowanych w sport z owalną piłką. 

Zbiory tworzone przez wielbicieli różnych dyscyplin sportowych przybierają wiele kształtów. Tematów kolekcji nie sposób zliczyć. Do popularnych należą autografy, gadżety klubowe, naklejki, proporczyki, szaliki czy koszulki. Kolekcjonowanie metalowych odznak sportowych kojarzone jest głównie z Igrzyskami Olimpijskimi, jednak wiele dyscyplin przyciągnęło rzesze fanów skupionych na konkretnym sporcie lub klubie. Zbieranie pamiątek związanych z ulubioną dyscypliną może być bardzo ciekawym, wciągającym hobby, które gwarantuje sporo satysfakcji. Oprócz aspektów czysto estetycznych, takie zainteresowanie daje możliwość powiększenia wiedzy na ulubiony temat oraz poznania ciekawych ludzi pasjonujących się tym samym zagadnieniem. Wszystkim, którzy mają zalążek kolekcji szczerze polecam głębsze zainteresowanie się tematem, kto wie może kiedyś taki zbiór przekształci się w prywatne muzeum.

Poniżej przedstawiam 1251 odznak rugby, podzielonych według klucza, o którym wspomniałem wcześniej. Bywa, że wpadają mi w ręce podwójne egzemplarze, więc wszystkich zainteresowanych ewentualną wymianą proszę o kontakt.

Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w pełnym rozmiarze

Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w pełnym rozmiarze

Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w pełnej rozdzielczości

Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w pełnej rozdzielczości

Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w pełnej rozdzielczości

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz